Khamis, April 7

Si Cantik Manggis Boleh Sihatkan Badan



Semalam laling balik keje bawak 2 botol minuman Charge Mangosteen ni. die beli kat opis, sbb tgok aku ngan Danish both srot..sret..srot..sret.. katanya elok minum ni untuk selesema. oo.. baru aku tahu buah kegemaran aku ni banyak khasiat rupanya. buah kegemaran lalingku si durian tu banyak khasiat tak gaknya ye? haha.. buat memeningkan palaku je dgn baunya yang semeribit tu. aku memang dari dulu (tak ingat dari bila ntah..) memang tak suka durian, even bau pun tak suka, tapi oleh kerana pas kawin lalingku suka gilerr, so aku macam dah kebal sketlah dengan baunya tu. tapi still tokleh nak telan. 

Berbalik pada citer Charge Mangosteen tu tadi, aku pun tanyalah pakcik google. rupanya Charge Mangosteen ni ada 12 jenis vitamin spektrum penuh dalam pati buah dan kulit manggis. dan yang bestnya lagi, ia antioksida! very the bagus untuk memperkuatkan sistem pertahanan badan. dan antara khasiat die yang aku very the suka ialah menghasilkan struktur kulit badan sihat dan cantik serta halus dan awet muda!! auww.. i kan memang suka cantik. hehe.. so, apa lagi, mari sambar ini manggis.. tapi mahal sketlah kot, lalingku beli sebotol tu RM6. elok makan setiap hari sebotol sebelum sarapan. aku dah try rasa sket, tak manis langsung and macam payau-payau sket, tapi still boleh telan lah. so bagi yang nak cuba tu bolehlah cuba ye puan-puan.

DONE!




5 ulasan:

mamasuri berkata...

menarik..nak kena cari ni..
iyerlah sejak dua menjak ni cuaca tak menentu..selsema batuk2 tu mcm dah lali je skrang..huhuhu..
patut lah u kulit cantik..dpt laling yg care gitu...

Ain Shdn berkata...

nak manggis betol2 ada? hehehehe

madammondoq berkata...

to mamasuri : haha.. kene berkorban sket naj jadi cantik ni..hehe.. mmg cuaca skrg sungguh tak menentu..be careful ye..

to cikbulat : tgh carik jugak ni..craving manggis!!! ;)

Nur Hanani berkata...

macam best je..tapi tak pernah lagi jumpa.nak beli kat mana?

Jom baca ni: Tipah tertipu..opss bukanlah, Cikgu Tertipu..Hahahaha..

Waqheh berkata...

wah...ejas sorang...kepoh xpe, cikgu xpe, montel xpe...